Je kunt voor een bepaald product gaan werken, sparen en op het moment je genoeg geld hebt, het gaan kopen. Maar wees eens eerlijk; hoe lekker voelt het niet als je iets krijgt of – beter – als je iets wint?
“A dollar won is twice as sweet as a dollar earned”, is een mooie Amerikaanse uitspraak, wat dé drijfveer is achter deze website.
Historie van de website
Alleenprijsvragen.nl heeft al een lange historie opgebouwd met vele hoogte en dieptepunten. Voor het eerst geregistreerd in 2005 door een bedrijf die vond dat Nederlanders wel wat gratis prijzen konden gebruiken. Zij waren de grondleggers van het overzichtelijk maken van de nieuwste en beste prijsvragen, die dagelijks werden geüpdatet.
Tot 2010 was Alleenprijsvragen de toonaangevende totaal website waar je letterlijk alle prijsvragen van dat moment kon vinden. Totdat het achterliggende bedrijf werd overgenomen en deze prachtige website niet meer de aandacht kreeg, die het wel verdiende. Tot ongeveer 2015 is alleenprijsvragen.nl helaas meer offline dan online geweest.
Dat vonden wij dood en doodzonde. Vooral omdat in de beginjaren van het internet, deze website verantwoordelijk was voor duizenden mensen die gratis verschillende prijzen hebben gewonnen. Van telefoons, keukens, en auto’s tot aan vakanties en hoge geldbedragen. Je kan het niet gek genoeg bedenken of mensen hebben het via deze website gratis gewonnen.
Waarom kunnen we gratis prijzen winnen?
Bedrijven organiseren deze prijsvragen met verschillende redenen. Soms hebben ze een nieuw product waarvan ze graag willen dat je er kennis mee maakt. In andere gevallen willen ze graag een nieuwe slogan of hebben ze iets te vieren. Soms zijn deze prijsvragen er ook vooral op gericht om meer informatie over je te krijgen, zoals je emailadres, interesses en geslacht.
Voor niets gaat de zon op en dat weten de organiserende bedrijven ook. Als dank voor je tijd, kennis of informatie willen ze je iets teruggeven en dat is de kans op een grote prijs. Iedereen houdt van krijgen en iedereen houdt van prijzen winnen. Helemaal als het prijzen zijn van grote waarde.
Het concept is simpel, heeft zich bewezen en beide partijen zijn blij. Een win-win situatie voor iedereen. Tijd om de goede oude tijd te herbeleven. Verspil je tijd niet, en ga zo veel mogelijk prijsvragen invullen. Met een beetje geluk wordt jij misschien wel de nieuwe winnaar van een prachtige hoofdprijs.